• Anda perlu memohon Sijil Jualan Bebas (CFS) atau Eksport Sahaja. Untuk CFS untuk Eksport Peranti Perubatan Sahaja dipohon melalui borang permohonan manual. Anda boleh mendapatkan borang daripada portal kami. portal.mda.gov.my sijil jualan percuma (Certificate of Free Sales).

• Sistem kaunter yang dibuat secara digital. Peningkatan komunikasi bersama pelanggan secara maya. Beroperasi 24 Jam.

• Chatbot ni platfrom berbayar.

• Live Chat: ada pegawai yang akn bertugas sbgai operator chatbox (waktu pejabat sahaja).

• Adakan meeting dengan setiap unit/bahagian utk latih khidmat pelanggan menjawab FAQ utk LiveChat.

• Khidmat pelangan harus tahu FAQ (soalan lazim) dari setiap unit/bahagian, jawapan bersifat korporat.

• Bank Soalan (himpunan soalan dan jawapan); setiap unit/bahagian perlu memberi FAQ yang selaras dan disemak oleh Pengarah Bahagian/Ketua Unit untuk digunakan di ChatBox.

• Perlu dijana dalam dua Bahasa; template Bank Soalan akan diemel oleh pihak ICT (Hazim).

• Penggunaan ayat soalan dan jawapan perlu diselaraskan oleh UKK (guna Bahasa korporat)